Skip to main content

Zensations

at Zensations we create experiences that work Digital Marketing Drupal Crowdfunding Wordpress We create digital experiences that work

newsletter

Freshly delivered every few weeks

We love new challenges!

As a digital marketing agency we have high demands when it comes to our work and creating something exciting on the way is what we do best. Strategists, marketing and communication professionals, passionated UX and UI designer, accessibility experts and experienced developers are willing to go the extra mile for outstanding digital experiences.

We create strong brands

Today more than ever it is essential to meet the high standards of brand management. A great user experience and touching communication strategy are significant for your business success. We know how to establish strong brands, create a lasting impression at the POS or optimize conversions.

Marketing

  • Social Media Marketing
  • Digital Marketing
  • Content Marketing
  • E-Mail Marketing
  • Marketing Workshops

Design & Branding

  • CI and CD development
  • UX Design
  • Graphic- and Print design
  • Online ads
  • Animations

Development

  • Drupal
  • Wordpress
  • React
  • E-Commerce Solutions

Accessibility

  • Workshops
  • Consulting
  • Audits
  • Optimization

Accessibility-Checklist for Designers

Beside some tools you'll receive an overview what to consider when forming a concept for accessible websites and what to keep in mind when placing text, using colors and style elements.

Free Instagram-Guide

Our whitepaper gives you useful and interesting insights and information around the photo sharing app Instagram. You find everything you need to know, if you want to start off with your business account. – Only available in German.

Latest & greatest

Here's looking at you, kid!

Many women dream of longer, thicker and more curved eyelashes and perfectly styled eyebrows. Manuela Bici ensures that this wish comes true. She is one of the most famous eyelash stylists in Austria and a new sales partner for the eyelash boutique by Hanka Röher. In the newly designed B2B online shop, traders will find high-quality products for everything to do with eyelashes, brows, cosmetics and accessories for their beauty salons. The online shop was implemented with Wordpress and WooCommerce integration.

Our clients

  • Bloomery Vienna

  • A1

  • All in one Hausverwaltung

  • Arbö Rad

  • Austrian Financial & Insurance Professionals Association

  • Barmherzige Brüder Linz

  • Blinden- und Sehbehindertenverband Österreich

  • Coqui

  • Diagnosia

  • Digidruck.at

  • Digital Think Tank

  • DJ Mag

  • Donauregion Niederösterreich Tourismus

  • FFG

  • Fonds Gesundes Österreich

  • Garden Gnome Software

  • Hedoga

  • Hilfsgemeinschaft der Blinden und Sehsschwachen Österreichs

  • Ibumetin

  • Imperial Tobacco

Sabrina Hanneman
Published on 21.10.2020

Online wichteln mit Santa-Rama

Noch 65 Tage bis Weihnachten. FÜNFUNDSECHZIG! Um dem Geschenke-Wahnsinn zu umgehen ist das Wichteln mittlerweile auch hierzulande ein beliebter Brauch. Klassisch wird dies mit handgeschriebenen Zettel und per Los ermittelt. Um der Zettelwirtschaft ein Ende zu bereiten kann man ab sofort mit unserem Online-Wichteltool Santa-Rama auf Santarama mit seinen Lieben wichteln.

Ivana
Published on 18.07.2020

Was jeder über Inbound Marketing wissen sollte

In meinem letzten Beitrag habe ich mich mit den zwei - endlich auch in Österreich ankommenden - Ansätzen Content Marketing und Inbound Marketing auseinandergesetzt. Den Kommentaren und Shares auf den Artikel nach zu urteilen, gewinnt das Thema zunehmend an Relevanz, wenn auch in kleinen Schritten. Ein Grund mehr also, die in den Raum gestellten Themen noch etwas genauer zu durchleuchten. Diesmal soll es konkret um Inbound Marketing gehen. Was ist es genau? Welche Elemente spielen eine zentrale Rolle und wie sieht der Inbound-Marketing-Zyklus Schritt für Schritt aus?

Ivana
Published on 16.07.2020

Erfolg durch Wiederholung: Der Content Marketing Life Cycle

In den letzten Wochen habe ich mich zunehmend mit Strategieentwicklung für effiziente und effektive Online-Kommunikation beschäftigt. Warum? Einerseits, weil es wichtig ist und andererseits weil viele Studien zeigen, dass gerade an diesem Punkt in Unternehmen schlampig gearbeitet wird. In meinem letzten Beitrag habe ich daher einen Leitfaden für das Aufstellen einer Content-Marketing-Strategie erstellt. Diese sollte wirklich der Anfangspunkt aller professionellen Content-Marketing-Bemühungen sein.